четверг, 31 октября 2013 г.


Педагогічне есе:

Ті, в кого ми навчаємось, називаються учителями.
Але не кожен, хто навчає нас, достойний цього ім’я.
Народна мудрість

Чим більше працюю в школі, тим більше розумію правдивість цих слів. Можна досконало знати свій предмет, домогтися стовідсоткової успішності в класі, але залишатися далеким і чужим для дітей. А можна інакше…
Чим діти відрізняються від дорослих? Тим, що їм притаманна жага відкриттів, вони не соромляться сказати: «Я цього не знаю», вони радіють, коли дізнаються ось нове.
Сьогоднішній вчитель вже не є визначним носієм інформації. Він скоріше диригент, який вловлюючи потреби і особливості всього класу і кожної дитини зокрема, прагне доторкнутися до тих струн дитячих душ, щоб зазвучала найкраща мелодія. І коли дитина розуміє, що вона «не остання скрипка», що з її думкою рахуються, її досягнення оцінені справедливо – це спонукає дитину іти далі, надихає на нові творчі здобутки.
Знайомлячи дітей з цікавими і незвичними об’єктами природи, наголошую, що ще є дуже багато таємниць і загадок на нашій планеті, і що саме вони можуть розгадати їх.
Важко назвати інший шкільний предмет, який володів би таким же широким, як географія, діапазоном міжпредметних зв'язків, мав таке розмаїття форм і засобів навчання, які я прагну реалізовувати на кожному уроці, факультативному занятті або в позакласній роботі.
 Мені здається , що успіхи в роботі вчителя визначаються, перш за все, педагогічною майстерністю в здатності дати кожному учневі обсяг знань, визначений програмою, навчити розбиратися в складному взаємозв'язку явищ і подій, застосовувати отримані знання на практиці. Моє прагнення до цілеспрямованого формування у школярів прийомів навчальної роботи направляє їх на пізнавальну самостійну діяльність не тільки на уроках географії, а й поза школою.
У своїй роботі я активно використовую інноваційні технології. Особливо моїм учням подобається працювати в режимі технології навчання як дослідження і проблемного навчання. Вони дозволяють не тільки засвоювати програмний матеріал, а й формують у учнів стійкий інтерес до географічних наук, прагнення до пізнання нового, розвивають їхні творчі здібності і спонукають до дослідницької діяльності.
Всіма силами я намагаюся, щоб на уроках для моїх учнів розчинялися двері у світ таємниць  і відкриттів, світ розмаїття природи, життя і побуту людей в ній; світ могутньої величі природи і її одночасної вразливості та беззахисності; світ наукових суперечок, поразок і, обов'язково, перемог.

Комментариев нет:

Отправить комментарий