Педагогічне есе:
Ті, в кого ми навчаємось, називаються
учителями.
Але не кожен, хто навчає нас, достойний
цього ім’я.
Народна
мудрість
Чим більше працюю в школі, тим більше
розумію правдивість цих слів. Можна досконало знати свій предмет, домогтися
стовідсоткової успішності в класі, але залишатися далеким і чужим для дітей. А
можна інакше…
Чим діти відрізняються від дорослих? Тим,
що їм притаманна жага відкриттів, вони не соромляться сказати: «Я цього не
знаю», вони радіють, коли дізнаються ось нове.
Сьогоднішній вчитель вже не є визначним
носієм інформації. Він скоріше диригент, який вловлюючи потреби і особливості
всього класу і кожної дитини зокрема, прагне доторкнутися до тих струн дитячих
душ, щоб зазвучала найкраща мелодія. І коли дитина розуміє, що вона «не остання
скрипка», що з її думкою рахуються, її досягнення оцінені справедливо – це
спонукає дитину іти далі, надихає на нові творчі здобутки.
Знайомлячи дітей з цікавими і незвичними
об’єктами природи, наголошую, що ще є дуже багато таємниць і загадок на нашій
планеті, і що саме вони можуть розгадати їх.
Важко назвати інший шкільний предмет, який
володів би таким же широким, як географія, діапазоном міжпредметних зв'язків,
мав таке розмаїття форм і засобів навчання, які я прагну реалізовувати на
кожному уроці, факультативному занятті або в позакласній роботі.
Мені здається , що успіхи в роботі
вчителя визначаються, перш за все, педагогічною майстерністю в здатності дати
кожному учневі обсяг знань, визначений програмою, навчити розбиратися в
складному взаємозв'язку явищ і подій, застосовувати отримані знання на
практиці. Моє прагнення до цілеспрямованого формування у школярів прийомів
навчальної роботи направляє їх на пізнавальну самостійну діяльність не тільки
на уроках географії, а й поза школою.
У своїй роботі я активно використовую
інноваційні технології. Особливо моїм учням подобається працювати в режимі
технології навчання як дослідження і проблемного навчання. Вони дозволяють не
тільки засвоювати програмний матеріал, а й формують у учнів стійкий інтерес до
географічних наук, прагнення до пізнання нового, розвивають їхні творчі
здібності і спонукають до дослідницької діяльності.
Всіма силами я намагаюся, щоб на уроках
для моїх учнів розчинялися двері у світ таємниць і відкриттів, світ розмаїття природи, життя і
побуту людей в ній; світ могутньої величі природи і її одночасної вразливості
та беззахисності; світ наукових суперечок, поразок і, обов'язково, перемог.
Комментариев нет:
Отправить комментарий